وبلاگ حقوقی محمد امیر امیری

مطالب حقوقی آخرین اخبار حقوقی قوانین وکالت مشاوره

وبلاگ حقوقی محمد امیر امیری

مطالب حقوقی آخرین اخبار حقوقی قوانین وکالت مشاوره

وبلاگ حقوقی محمد امیر امیری

محمد امیر امیری هستم وکیل پایه یک دادگستری و دانشجوی دکتری ؛امیدوارم بتوانم مطالب سودمندی در اختیارتان بگذارم. پذیرش وکالت در استانهای تهران، البرز و قم- در صورت نیاز به وکیل با شماره 09120609543 تماس بگیرید

۱۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

اعلام نتایج آزمون دکتری آزاد سال 95

| چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۴۱ ب.ظ

هروز دانشیان اظهار داشت: نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی ۱۳۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت ۱۴ امروز، چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت اعلام خواهد شد و داوطلبان می ‌توانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.com از نتیجه خود مطلع شوند.
وی افزود: آن دسته از داوطلبان آزمون دکتری تخصصی ۹۵ که شماره داوطلبی خود را در اختیار ندارند، می توانند از طریق تلفن گویا به شماره ۴۷۴۳ و انتخاب کلید شماره ۳ و ارائه اطلاعات درخواستی نسبت به دریافت شماره داوطلبی اقدام و سپس با مراجعه به سامانه این مرکز نسبت به مشاهده نتیجه خود اقدام کنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد، وی با اشاره به اینکه اعلام نتایج نهایی از طریق شماره داوطلبی صورت می گیرد، گفت: داوطلبان ضرورت دارد در حفظ و نگهداری شماره داوطلبی خود دقت لازم را داشته باشند.
دانشیان گفت: زمان اعلام نتایج اولیه دوره‌های بدون آزمون و پژوهش محور دکتری تخصصی ۱۳۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی متعاقباً اعلام خواهد دریافت می‌کنند.

نکاتی پیرامون اظهارنامه مالیاتی وکلا و کارآموزان وکالت

وکلا و کارآموزان شریف مستحضرند قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۹۴/۰۴/۳۱ با تحولات گسترده از ابتدای سال ۱۳۹۵ اجرایی گردیده است. از جمله تحولات قانون جدید تغییر موعد ارائه اظهارنامه اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) از پایان تیر ماه به پایان خرداد ماه است ، تحول دیگر اصلاحیه قانون جدید جرم انگاری عدم انجام برخی تکالیف مالیاتی به منظور فرار مالیاتی است و در همین چارچوب خودداری از تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی حاوی اطلاعات درآمدی و هزینه‏ ای در سه سال متوالی از جمله مصادیق ارتکاب جرم مالیاتی در این قانون می باشد (بند ۶ ماده ۲۷۴ )

ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ۱۳۹۵

| شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۲۱ ب.ظ

ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری از روز ۱۷ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲ خرداد ۱۳۹۵ ادامه خواهد داشت.

علاقمندان به ثبت نام در این آزمون باید حتما دفترچه راهنمای آزمون را مطالعه و از شرایط خاص هر رشته مطلع شوند. بنا بر اعلام شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری رعایت شرایط خاص اعلام شده در دفترچه از جمله داشتن تجربه به مدت ۵ سال و یا ۱۵ سال برای برخی رشته ها ضروری است.

هزینه ثبت نام در این آزمون ۲۰۰ هزار تومان است.

برای دریافت دفترچه راهنمای آزمون کارشناسان رسمی ۱۳۹۵ اینجا کلیک کنید

برای ثبت نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ۱۳۹۵ اینجا کلیک کنید

نمونه اعتراض به قرار منع تعقب صادره از دادسرا

| يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶ ق.ظ


ریاست محترم محاکم عمومی جزائی شهرستان .........

سلام علیکم؛

احتراماً- با تقدیم وکالتنامه به وکالت از آقای ------، به استحضار می رساند در پرونده کلاسه ------- شعبه ....... دادسرای عمومی و انقلاب ...... شکایت ---- علیه آقای ------ (تحت عنوان اتهامی-------) منتهی به صدور قرار منع تعقیب متهم به شماره ...... مورخه ..... گردیده و قرار صادره در تاریخ ......... ابلاغ شد، ضمن اعلام اعتراض به مفاد قرار صادره بنا به دلائل و مستندات ذیل استدعای نقض قرار معترض عنه و صدور دستورات شایسته قضائی جهت رسیدگی به شکایت معنونه و تعقیب متهم و اعمال کیفر قانونی وی را دارم؛

1- ....... 2- ....... و.....

بررسی جرم اهانت به مقدسات اسلام

| چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۴۷ ب.ظ

چکیده : اهانت به مقدسات اسلام، یکی از عناوین مجرمانه است که درماده513 قانون مجازات اسلامی به عنوان یک جرم عمومی پیش بینی شده است ومی توان آن را جزء جرایم دینی ومذهبی دانست زیرادرفصل بیان شده که عموما چهره دینی جرم مورد توجه
بوده است ( فصل دوم از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی ) امروزه پرونده های کیفری فراوانی دردادگاه های انقلاب ومراجع قضائی، به خصوص دادگاه هایی که به جرایم سیاسی ومطبوعاتی وجرایم ارتکابی روحانیو ن رسیدگی می کنند مطرح می گردند که متهمان آنها با همین عنوان مجرمانه تحت تعقیب قرارمی گیرند اما ابهامات زیادی که درخصوص احکام این جرم وجودداردکار را بر دادرسان دشوارد نموده ونیاز جدی به تحقیق پیرامون جوانب مختلف آن را مبرهن می سازد دراین مقاله سعی شده است با تکیه بر روایات ونوشته های فقهی، جوانب مختلف جرم اهانت به مقدسات اسلام مورد تحقیق وبررسی قرارگیرد. مسائلی مانند اینکه آیا مقدسات اسلام شامل مقدسات مذاهب مختلف اسلامی است یا اختصاص به مقدسات مذهب شیعه دارد یا فقط به مقدساتی اطلاق می شود که همه مسلمانان آنها را مقدس می دانند؟ رابطه جرم اهانت به مقدسات اسلام وجرایمی همچون سب ودشنام به پیامبر وائمه معصومین وارتداد چیست؟آیا جهل به قانون وشبهات موضوعیه تاثیری درمسئولیت کیفری دارد یا خیر؟ ودراین زمینه از وضعیت قوانین ومقررات موضوعه نیز غافل نخواهیم ماند.
.واژگان کلیدی:
اهانت ، مقدسات اسلام، ارتداد، سب النبی، اهانت از طریق مطبوعات، مقدسات کفار، مقدسات اهل سنت، مقدسات مذهب شیعه،دشنام به ائمه معصومین، اهانت از روی شبهه.

توهین و افترا

| چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۲۲ ب.ظ

همانطور که جرایم علیه وضعیت جسمانی اشخاص سبب واکنش مجنی­علیه( کسی که مورد ستم و جنایت واقع شده) و جامعه در برابر مجرم می­شوند ، جرایم علیه اشخاص و شرافت افراد هم همینطور است ، زیرا این جرایم چنان آسیب روحی و روانی را در پی دارد که مداوا و درمان آن بسیار سخت تر و دشوارتر از صدمات و ضررهای مالی و جسمی است ما در این مبحث به دو جرم علیه اشخاص به طور مجزا می­پردازیم : (توهین – افترا) .

تفاوت سرقفلی و حق کسب و پیشه

| سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۳۹ ب.ظ

تفاوت سرقفلی و حق کسب و پیشه چیست؟

در قوانین مدون با دو کلمه روبه ر می شویم: سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت
در جامعه ما گاه این دو به یک معنی به کار رفته و گاه از هم تفکیک شده اند و با معانی مختلف مطرح شده اند. اما سرقفلی وجهی است که مالک (خواه مالک عین باشد یا منفعت) در ابتدای اجاره و جدای از مال الاجاره از مستأجر می گیرد تا محل را به وی اجاره بدهد و واگذار کند.

اطلاعیه سازمان ثبت در مورد آزمون سردفتری طلاق

| سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۲۷ ب.ظ

اطلاعیه سازمان ثبت در مورد کارت ورود به جلسه و امکان ثبت نام با تاخیر در آزمون سردفتری طلاق

آزمون سردفتری طلاق روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ در تهران برگزار خواهد شد

وضعیت انتخاب رشته داوطلبان روز پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ در سایت سنجش اعلام خواهد شد

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در باره فهرست اسامی داوطلبان دارای حدنصاب برای شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی دانشگاهها در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۵

کانون وکلای دادگستری مرکز نتایج انتخاب اینترنتی شهر محل اشتغال پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۹۴ این کانون را اعلام کرد.

در اطلاعیه کانون وکلای دادگستری مرکز تا روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ به افرادی که به نتایج اعلام شده اعتراضی دارند مهلت داده شده است تا مراتب اعتراض خود را صرفا به نشانی ایمیل  info@icbar.ir ارسال کنند.

اسکودا با انتشار اطلاعیه ای در مورد خبر افزوده شدن ماده درسی «زبان و ادبیات فارسی» به آزمون وکالت، توضیح داد.

متن اطلاعیه منتشر شده از سوی اسکودا به این شرح است :

اطلاعیه

نظر به پرسش مکرر علاقه مندان به شرکت در آزمون ورودی کانونهای وکلا در سال ۱۳۹۵، لزوما اشعار میدارد :

اضافه شدن ماده زبان انگلیسی به موادامتحانی آزمون کانونهای وکلا در شورای اجرایی اسکودا مردود اعلام شد و اضافه شدن ماده زبان و ادبیات فارسی به مواد آزمون ورودی منوط به آن است که هیات عمومی اتحادیه سراسری کانونهای وکلا که در روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت تشکیل خواهد شد این موضوع را تصویب کند. تصویب مورد اخیر در شورای اجرایی صرفا به این مفهوم است که چون موضوع از مصادیق خط مشی کلی و سیاست های اصلی اسکودا محسوب می شود شورای اجرایی طرح آن را در هیات عمومی لازم دانسته است .

اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران

ممنوعیت اشتغال زن از منظر قانون

| دوشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۱۷ ب.ظ

ماده (1117 ) قانون مدنی به زوج اختیار منع زوجه را از اشتغال داده است.این ماده اعمال حق را منوط به یکی از این دو شرط نموده است ؛ تنافی شغل زوجه با حیثیت زوجین، مغایرت شغل زوجه با مصلحت خانواده. تشخیص مصلحت خانواده یا حیثیت زوجین با عرف است. 
عده ای شرط ضمن عقد بر اشتغال زوجه را مانع اعمال اختیار زوج در منع وی از اشتغال ندانسته اند و عده ای فراتر از این امر معتقدند منع زوجه از اشتغال تکلیف زوج است که در جهت رعایت مصلحت خانواده مکلف به اعمال آن است. 
در خصوص ضمانت اجرای این حق اختلاف نظر است. مطابق یک نظر حکم منع اشتغال زوجه،حکمی اعلامی است و امتناع زوجه از اجرای آن،منتهی به متصف شدن زوجه به صفت نشوز می گردد و نظر دوم حکم منع اشتغال زوجه را حکمی اجرایی دانسته و ماده (5 )آیین نامه نحوه¬ی اجرای احکام دادگاه خانواده را مجری می داند