وبلاگ حقوقی محمد امیر امیری

مطالب حقوقی آخرین اخبار حقوقی قوانین وکالت مشاوره

وبلاگ حقوقی محمد امیر امیری

مطالب حقوقی آخرین اخبار حقوقی قوانین وکالت مشاوره

وبلاگ حقوقی محمد امیر امیری

محمد امیر امیری هستم وکیل پایه یک دادگستری و دانشجوی دکتری ؛امیدوارم بتوانم مطالب سودمندی در اختیارتان بگذارم. پذیرش وکالت در استانهای تهران، البرز و قم- در صورت نیاز به وکیل با شماره 09120609543 تماس بگیرید

نحوه اعتراض به رد صلاحیت در گزینش ادارات

| جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷ ق.ظ

ضوابط عمومی گزینش افراد برای ورود به خدمت دولت برابر ماده 2 قانون گزینش عبارت است از :

1-اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

2-التزام عملی به احکام اسلام

3-اعتقاد و التزام به ولایت فقیه ، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی

 4-عدم اشتهار به فساد اخلاقی و تجاهر به فسق

 5-عدم سابقه وابستگی تشکیلاتی ، هواداری از احزاب و سازمانها و گروههائی که غیر قانونی بودن آنها از طرف مقامات صالحه اعلام شده و یا می شود مگر آنکه توبه ایشان احراز شود.

6-عدم سابقه محکومیت کیفری مؤثر

7- عدم اعتیاد به مواد مخدر

ماده 3 آئین‌نامه اجرائی قانون گزینش کشور نیز در تبیین عبارت «التزام عملی به احکام اسلام» مقرر نموده است : «- ضوابط عمومی گزینش اعتقادی ، اخلاقی و سیاسی کارکنان موضوع این آیین نامه ضوابط مقرر در ماده (2) قانون گزینش است و التزام عملی به احکام اسلام مندرج در ماده مذکور عبارتست از: 1- عمل به واجبات از قبیل نماز ، روزه و... 2- اجتناب از محرمات ( عدم ارتکاب معاصی کبیره) »

البته چنانچه به علل مزبور توسط گزینش رد صلاحیت بشوید امکان اعتراض به دیوان عدالت اداری وجود دارد. ماده 14قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش که بر اساس ماده واحده «قانون تسری قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش به کارکنان سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و مؤسسات و‌شرکت‌های دولتی» قانون حاکم بر گزینش کشور می باشد مقرر نموده است: «افرادی که در مراحل گزینش واجد شرایط عمومی یا انتخاب اصلح تشخیص داده نشوند در صورت اعتراض می‌توانند تقاضای کتبی خود‌را حداکثر تا دو ماه در هر مرحله پس از دریافت حکم به مرجع تجدید نظرکننده (‌اول، دوم) تحویل دهند و در صورت عدم اعتراض در مهلت مقرر رأی‌صادره قطعی و لازم‌الاجراء است. دستورالعمل این ماده توسط هیأت عالی گزینش تهیه و به تصویب می‌رسد.

تبصره 1 ـ مرحله اول تجدید نظر توسط هسته گزینش (‌حداقل با دو نفر جدید) و مرحله دوم آن توسط هیأت مرکزی صورت می‌گیرد.

تبصره 2 ـ هیأت عالی گزینش نسبت به هر مورد از احکام صادره و هرگونه تخلف اعم از مسامحه‌کاری، تندروی، اعمال تبعیض و انجام امور‌خلاف شرع رسیدگی نموده و پس از اصلاح یا ابطال آراء، هیأت صادرکننده رأی را ملزم به اجرای رأی جدید، برخورد با متخلف، ترمیم و یا انحلال‌واحد گزینش و یا ارجاع به مراجع ذیربط نموده و در غیر این صورت رأساً اقدام می‌نماید.هیأت عالی گزینش دستورالعمل این تبصره را تهیه و تصویب خواهد نمود.

تبصره 3 ـ معترضین به آراء هیأت مرکزی و هسته‌ها حداکثر تا دو ماه پس از ابلاغ رأی می‌توانند به دیوان عدالت اداری شکایت نمایند و دیوان‌نسبت به رسیدگی اقدام می‌نماید.

نظرات  (۱)

با سلام، بنده در مورد این متن سوال داشتم. اینکه من در آزمون استخدامی 1400 آموزش و پرورش شرکت کردم و بعد از مصاحبه علمی و گزینش بنده را به یکی از مدارس جهت خدمت معرفی کردند. در طول سه ماهی که بدون بیمه و حقوق مشغول فعالیت هستم اعلام کردند که گزینش بنده رد شده و تحت چنین شرایطی یک بار اعتراض زدم رد شده و اعتراض بعدی قراره به تهران بره. آیا من به مدرسه نروم و منتظر تائید گزینش شوم یا بایستی به مدرسه برم و نتیجه اعتراض را پیگیری کنم؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی