وبلاگ حقوقی محمد امیر امیری

مطالب حقوقی آخرین اخبار حقوقی قوانین وکالت مشاوره

وبلاگ حقوقی محمد امیر امیری

مطالب حقوقی آخرین اخبار حقوقی قوانین وکالت مشاوره

وبلاگ حقوقی محمد امیر امیری

محمد امیر امیری هستم وکیل پایه یک دادگستری و دانشجوی دکتری ؛امیدوارم بتوانم مطالب سودمندی در اختیارتان بگذارم. پذیرش وکالت در استانهای تهران، البرز و قم- در صورت نیاز به وکیل با شماره 09120609543 تماس بگیرید

۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۱ (فوق العاده)

| جمعه, ۱۹ فروردين ۱۴۰۱، ۰۲:۰۰ ب.ظ

آگهی آزمون فوق‌العاده مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۱ منتشر شد. بر اساس این آگهی، مهلت ثبت‌نام آزمون از شنبه ۲۰ فروردین آغاز می‌شود و تا ۲۶ فروردین ادامه خواهد داشت.

هزینه ثبت‌نام (صرفا برای مرحله تستی) ۳۰۰ هزار تومان و مجری برگزاری آزمون دانشگاه آزاد اسلامی است.

این آزمون روز ۲۳ اردیبهشت در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد و مواد آزمون: عبارتند از: حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، حقوق تجارت،حقوق جزای عمومی و اختصاصی، آیین دادرسی کیفری، فقه، حقوق اساسی و حقوق ثبت.

داوطلبان باید در مهلت مقرر (۲۰ تا ۲۶ فروردین) به سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی http://www.azmoon.org مراجعه و برای ثبت نام اقدام کنند.

منبع:https://www.ekhtebar.com/

تفاوت انکار چک با انکار سایر اسناد عادی

| جمعه, ۱۹ فروردين ۱۴۰۱، ۰۱:۵۳ ب.ظ

طبق قانون آیین دادرسی مدنی، خوانده دعوا می تواند امضای خود را در سند عادی که علیه او استناد شده، مورد انکار قرار دهد و در این صورت خواهان (طلبکار) باید انتساب سند به خوانده و اصالت سند را اثبات کند و بار اثبات به عهده خواهان است. به این نحوه که با تعیین کارشناس باید مشخص گردد که امضای مندرج در سند عادی (مبایعه نامه، رسید طلب و…) با امضای خوانده در اسناد مسلم الصدور وی همچون عقدنامه ازدواج و سند مالکیت تطابق اساسی دارد یا ندارد.

تسلیم به رای یعنی اینکه شخص محکوم شده کیفری اگر از حق اعتراض و تجدیدنظرخواهی که قانونگذار مطابق با ماده 434 قانون آیین دادرسی کیفری در اختیار او قرار داده است استفاده ننماید و یا آن را ساقط کند می تواند از دادگاه صادر کننده رای بدوی خواستار تخفیف در اعمال مجازات و حکم محکومیت شود و قانونگذار به این موضوع در ماده 442 قانون فوق الذکر اشاره نموده است

شرایط آن

بسمه تعالی

ریاست محترم شعبه ....... دادگاه کیفری دو دادگستری شهرستان......

با سلام

احتراما اینجانب 1- ................. فرزند ...........  با توجه به اینکه در پرونده 9909988900000000 مطروحه در آن شعبه محترم از بابت اتهام توهین به اشخاص عادی موضوع شکایت خانم/آقای............. به موجب دادنامه شماره 1400263900000000000 مورخ 1400/00/00 صادره از آن شعبه به پرداخت جزای نقدی به مبلغ سی میلیون ریال محکوم شده ام مراتب تسلیم  خود را به رای صادره اعلام داشته و در راستای ماده 442 قانون آیین دادرسی کیفری تقاضای تخفیف در مجازات صادره را دارم.

                                                                       امضاء

میزان مستمری بازماندگان

| دوشنبه, ۸ فروردين ۱۴۰۱، ۰۵:۲۰ ب.ظ
  • سهم همسر متوفی معادل 50% کل مستمری استحقاقی است و چنانچه بیمه شده مرد دارای چند همسر دائم باشد مستمری بین آنها به تساوی تقسیم خواهد شد.
  •  سهم هر فرزند متوفی معادل 25% مستمری استحقاقی است ودر صورتیکه فرزندان هم پدر و هم مادر خود را از دست داده باشند ، سهم آنان دو برابر این میزان خواهد بود.
  •  سهم هر یک از پدر و مادر متوفی ، معادل 20% مستمری استحقاقی خواهد بود.